środa, 4 maja 2016

Orientalne pulpeciki


Zdecydowanie orientalne więc amatorzy wyrazistych smaków będą zadowoleni:
-500g mięsa mielonego
-1łyżka kuminu
-1 łyżka curry
-1/2 łyżki kardamonu
-suszone pomidory w oliwie pokrojone
-sól oraz pieprz do smaku
-odrobina startej skórki z limonki
Wszystkie składniki mieszamy i lepimy małe pulpeciki. Muszę się przyznać że zmniejszyłam ilość kuminu i curry bo łyżka to mimo wszystko wydawało się dużo. Pulpeciki smażymy lub jak kto woli przygotowuje na parze lub w piekarniku. Ostatniej formy nie próbowałam ale robiłam już w ten sposób inne pulpety więc zakładam że będą równie dobre.





Pulpeciki przygotowałam w sosie pomidorowym na bazie pomidorów z puszki z dodatkiem przypraw i cebulki. Ostatnio jednak podałam je jako zakąskę w towarzystwie ostrego sosu do maczania. Muszę powiedzieć że zrobiły furorę! Przepis usłyszałam w tv i niestety nie potrafię podać gdzie przyłożyłam uszko. Reasumując są bardzo dobre, aromatyczne a przede wszystkim inne niż nasz tradycyjny klopsik. 



Smacznego Beata

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...